انگلیس: برجام گواهینامه ای نیست که ایران بخواهد در منطقه تنش ایجاد کند!

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، نماینده انگلیس در نشست شورای امنیت سازمان ملل اظهار داشت یکی از راه ها برای حل مسائل جاری از جمله در تنگه هرمز، آغاز گفت وگو با ایران است.

انگلیس: برجام گواهینامه ای نیست که ایران بخواهد در منطقه تنش ایجاد کند!

به گزارش، نماینده انگلیس در نشست شورای امنیت سازمان ملل بیان کرد یکی از راه ها برای حل مسائل جاری از جمله در تنگه هرمز، آغاز گفت وگو با ایران است

نماینده انگلیس مدعی شد: برجام گواهینامه ای برای ایران نیست که بخواهد در منطقه تنش ایجاد کند!

نماینده انگلیس در نشست شورای امنیت سازمان ملل اضافه کرد: یکی از راه ها برای رسیدگی به مسائل جاری از جمله در تنگه هرمز، آغاز گفت وگو با ایران است. کشور من احترام زیادی برای مردم ایران و فرهنگ این کشور قائل است و ایرانی ها فرهنگ بسیار غنی دارند. ما نیز قبول داریم که ایران حق دفاع از خود را دارد، ولی راهی که این کشور در پیش گرفته است به بعضی مسائل منطقه ای منجر شده است!

وی با نادیده دریافت سستی کشور های اروپایی در اجرای تعهدات برجامی شان، گفت: سیاست انگلیس در قبال ایران جلوگیری از رسیدن این کشور به توانمندی سلاح اتمی است و بهترین راه نیز کوشش برای حفظ برجام است. از ایران می خواهیم به تعهدات خود به صورت کامل باز شود. راه حلی بهتر وجود ندارد و جای گزینی برای آن نیز نیست.

وی ادامه داد: ما به صورت کامل به اجرای اینستکس برای تجارت مآغاز با ایران پای بند هستیم. از کوشش های مکرون نیز در این خصوص که با هماهنگی کامل با سه کشور اروپایی صورت می گیرد حمایت می کنیم.

نماینده انگلیس با اشاره به توقیف نفتکش انگلیسی و اعزام ناوگان انگلیس به منطقه گفت: این نفتکش همچنان در توقیف است و به سود همه کشورهاست که از آزادی تردد در تنگه هرمز حمایت نمایند. ما از اقدام جبل الطارق نیز در توقیف نفتکش ایرانی و دنبال کردن رویه قضایی استقبال می کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 205

به "انگلیس: برجام گواهینامه ای نیست که ایران بخواهد در منطقه تنش ایجاد کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس: برجام گواهینامه ای نیست که ایران بخواهد در منطقه تنش ایجاد کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید