ایلان ماسک می گوید هوادار فعالیت های فضایی چین است!

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، ایلان ماسک چند روز پیش در توییتی برنامه فضایی دولت چین را تحسین کرد. مدیر عامل کمپانی اسپیس ایکس در واکنش به خبر New Scientist از بازنشستگی ایستگاه فضایی Tiangong-2 چین که پس از سه سال در روز آدینه از مدار خارج شد، جملات زیر را خاطرنشان کرد:

ایلان ماسک می گوید هوادار فعالیت های فضایی چین است!

Tiangong-2 (به معنی قصر آسمانی) به عنوان یک سازه دائمی در نظر گرفته نشده بود، بلکه نسخه ای آزمایشی از فناوری مورد علاقه چینی ها برای راه اندازی یک ایستگاه فضایی بزرگتر محسوب می شد. چین امید دارد ایستگاه فضایی مورد نظر را در سال آینده میلادی به مدار زمین بفرستد.

طبق اعلام New Scientist، ایستگاه موقت چین میزبان فضانوردانی بوده است که درباره آثار حضور در فضا بر بدن انسان تحقیق می کردند. هنگامی که ماموریت Tiangong-2 خاتمه یافت، بیشتر اجزای آن در راستا بازگشت به زمین سوخت و باقی مانده آن نیز در اقیانوس آرام سقوط کرد. پیش از این و در آوریل سال 2016، چینی ها کنترل Tiangong-1 را از دست داده بودند که منجر به خروج این ایستگاه از مدار شد. اما نسل دوم توانست با موفقیت ماموریتش را به خاتمه برساند.

شرکت اسپیس ایکس به مدیریت ایلان ماسک که در زمینه کاوش های فضایی فعالیت دارد، رقابت جدیدی را با آژانس فضایی چین تجربه می نماید؛ زیرا این کشور به تازگی مبالغ زیادی را صرف پروژه های فضایی خود می نماید. با این حال چینی ها به نوعی شریک تجاری ماسک نیز محسوب می شوند. او در اوایل امسال میلادی و در سفر به چین، خط فراوری خودروهای الکتریکی تسلا را با هزینه 2 میلیارد دلار در شانگهای راه اندازی کرد.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 122

به "ایلان ماسک می گوید هوادار فعالیت های فضایی چین است!" امتیاز دهید

1 کاربر به "ایلان ماسک می گوید هوادار فعالیت های فضایی چین است!" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک می گوید هوادار فعالیت های فضایی چین است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید