تصمیم گیری کانادا برای قرارداد نسل پنجم با هواوی به تاخیر افتاد

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از آسین ایج، قرار است در ماه اکتبر یعنی اوایل پاییز انتخابات فدرال در سراسر کانادا برگزار گردد و بعد از برگزاری آن در خصوص ماهیت و سرنوشت همکاری دو طرف تصمیم گیری می گردد.

تصمیم گیری کانادا برای قرارداد نسل پنجم با هواوی به تاخیر افتاد

روابط کانادا و چین بعد از دستگیری مدیر ارشد امور اقتصادی هواوی به جرم نقض تحریم های ایران سرد و پر از تنش بوده است و این رویداد موجب شد تا چین نیز دو تبعه کانادا را در این کشور بازداشت کند. به نظر می رسد کانادا میخواهد از هرگونه اقدام تند دیگر بر علیه چین خودداری کند تا سرنوشت دو تبعه خود را تحت تأثیر منفی قرار ندهد. چین این دو نفر را در دسامبر گذشته به جرم جاسوسی دستگیر نموده است.

از سوی دیگر متخصصان امنیتی در کانادا در حال آنالیز پیامدهای استفاده از تجهیزات شبکه های نسل پنجم تلفن همراه فراوری شده توسط شرکت هواوی هستند تا تعیین گردد فراوریات طرف چینی از امنیت کافی برخوردار است یا خیر. آمریکا به بهانه جاسوسی دولت چین به وسیله تجهیزات ساخت هواوی استفاده از آنها را ممنوع نموده، اما هواوی به شدت این اتهام را رد نموده است.

کارشناسان هشدار می دهند که بی تصمیمی کانادا و به تأخیر افتادن راه اندازی شبکه نسل پنجم در این کشور موجب خواهد شد تا کانادا در رقابت فناورانه با دیگر کشورهای دنیا از آنها عقب بیفتد و لذا باید تصمیم گیری در این زمینه با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 تیر 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 110

به "تصمیم گیری کانادا برای قرارداد نسل پنجم با هواوی به تاخیر افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم گیری کانادا برای قرارداد نسل پنجم با هواوی به تاخیر افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید