کوشش کوربین برای سرنگونی جانسون از کرسی نخست وزیری انگلیس

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، رهبر اپوزیسیون انگلیس کوشش می نماید تا دیگر احزاب مخالف را برای دادن رأی عدم اعتماد به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس متقاعد و به این ترتیب از برگزیت نامنظم جلوگیری کند.

کوشش کوربین برای سرنگونی جانسون از کرسی نخست وزیری انگلیس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، جرمی کوربین رهبر اپوزیسیون انگلیس و رئیس حزب کارگر می خواهد شرایط را برای دادن رأی عدم اعتماد به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس فراهم نموده و خود نخست وزیر گردد تا از برگزیت بدون توافق جلوگیری کند.

جرمی کوربین، امروز (سه شنبه) با رؤسای دیگر احزاب اپوزیسیون در مجلس این کشور دیدار می نماید تا از خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا جلوگیری کند. رئیس حزب کارگر همچنین به دنبال جمع کردن حمایت برای یک رأی عدم اعتماد علیه بوریس جانسون در مجلس این کشور بعد از بازگشت نمایندگان مجلس از تعطیلات تابستانی در هفته آینده است.

کوربین اواسط ماه آگوست (دو هفته قبل) اعلام نموده بود که برای دستیابی به رأی عدم اعتماد علیه جانسون کوشش می نماید تا از خروج نامنظم انگلیس از اتحادیه اروپا در 31 اکتبر (9 آبان ماه) جلوگیری کند. وی می خواهد خود نخست وزیر موقت انگلیس شده تا خواستار تعویق مجدد تاریخ برگزیت گردد. به اعتقاد وی بعد از یک انتخابات مجدد امکان برگزاری یک همه پرسی تازه درباره برگزیت در انگلیس فراهم می گردد.

به نوشته بی بی سی کوربین در این باره گفته است: من امیدوارم که همه آن ها (اپوزیسیون) از رأی عدم اعتماد به جانسون که من طرح آن را به مجلس می آورم حمایت نمایند، بنابراین این دولت نمی تواند خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا را پیش ببرد. یک دولت موقت به رهبری حزب کارگر از خروج بدون توافق با اتحادیه اروپا جلوگیری خواهد نمود. انتخابات مجدد هم این امکان را فراهم می نماید که شهروندان درباره آینده کشورشان بتوانند تصمیم بگیرند.

به اعتقاد کوربین نتیجه همه پرسی انگلیس توسط آن هایی که خواستار برگزیت به اصطلاح بانکی هستند مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

وی در مقاله ای در ایندیپندنت نوشت که هرج ومرج و ناامنی که به وسیله خروج بدون توافق انگلیس ایجاد می گردد یک مین طلایی بالقوه برای دلالانی است که علیه پوند شرط بندی می نمایند.

کوربین همچنین درباره عواقب برگزیت بدون توافق هشدار داد.

نشریه دی سایت در بخش دیگری از این مقاله نوشت: حتی اگر همه احزاب مخالف انگلیس دعوت کوربین را بپذیرند تعیین نیست که آیا رأی عدم اعتماد علیه دولت جانسون شانسی دارد. رئیس لیبرال دموکرات های انگلیس در این باره به صورت کتبی به کوربین گفته است که این رأی عدم اعتماد می تواند شکست بخورد اگر وی بخواهد نخست وزیر انگلیس گردد. کوربین به دلیل موضع چپ افراطی و نگرش جنجال برانگیزش در قبال مسئله عضویت در اتحادیه اروپا بین اپوزیسیون انگلیس عنصری بحث برانگیز و مورد اختلاف است.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس در نشست جی7 در فرانسه گفته بود که وی هنوز به توافق با شرکای اروپایی خود درباره برگزیت امیدوار است. البته جانسون خواستار مذاکرات مجدد درباره بخش مربوط به مرزهای ایرلند در توافق برگزیت موسوم به Backstop است. اتحادیه اروپا البته هر گونه مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را رد نموده و خواستار پیشنهادهای جایگزین تعیین از طرف دولت انگلیس است.

جانسون اخیراً مجدداً اعلام نموده است که یک خروج منظم انگلیس در تاریخ مقرر 31 اکتبر عملی است. وی البته گفته است که در صورت لزوم کشور خود را بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد نمود.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس اخیراً در نامه ای به دونالد تاسک، رئیس شورای اروپایی بار دیگر خواستار تغییراتی در توافق برگزیت شده و یک راه چاره موقتی برای حل مسئله مرزهای بین ایرلند و ایرلند شمالی بعد از برگزیت را پیشنهاد داد.

وی در این نامه چهارصفحه ای توضیح داد که هدف باید حذف طرح بحث برانگیز Backstop از این توافق برگزیت باشد. به اعتقاد جانسون این تغییرات در توافق برگزیت باید از یک برگزیت نامنظم در آخر اکتبر جلوگیری کند.

از دید اتحادیه اروپا این طرح باید از این مسئله جلوگیری کند که بین ایرلند شمالی و ایرلند به عنوان عضو اتحادیه اروپا مجدداً کنترل های مرزی ایجاد گردد.

اتحادیه اروپا همیشه امکان مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را رد نموده است.

توافق انجام گرفته بین ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس و اتحادیه اروپا پیش بینی می نماید که کنترل های مرزی در مرزهای بین ایرلند دوباره شکل نگیرد. اما به اعتقاد بروکسل قواعد اتحادیه اروپا باید همچنان در ایرلند شمالی یا تمام انگلیس اعتبار داشته باشد. جانسون این مسئله را رد نموده و اعلام نموده که کشورش حداکثر تا 31 اکتبر یا با توافق یا بدون توافق این اتحادیه را ترک می نماید.

کمیسیون اتحادیه اروپا اخیراً هیچ مبنایی برای مذاکرات مجدد درباره برگزیت ندیده و از این رو نگران وقوع یک سناریوی خروج نامنظم در 31 اکتبر است. این مسئله به گفته کارشناسان عواقب مالی وخیمی برای هم انگلیس و هم اتحادیه اروپا خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 شهریور 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 206

به "کوشش کوربین برای سرنگونی جانسون از کرسی نخست وزیری انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش کوربین برای سرنگونی جانسون از کرسی نخست وزیری انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید