حمایت از جانسون، گریبان گیر ملکه انگلیس شد، علیه الیزابت تظاهرات می گردد؟

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، خبرنگاران نوشت: گروهی چپ گرا در انگلیس خواهان برگزاری تظاهرات علیه ملکه الیزابت در پی تصمیم جنجال برانگیز او در تعلیق مجلس شد.

حمایت از جانسون، گریبان گیر ملکه انگلیس شد، علیه الیزابت تظاهرات می گردد؟

به نقل از اکسپرس، فعالان عضو گروه چپ گرای کوربینیستا خواهان برگزاری تظاهرات علیه ملکه 93 ساله انگلیس شدند که هفته قبل به بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور، اجازه داد به مدت پنج هفته مجلس را تعلیق کند.

یک فعال به نام مایکل چسوم که در ابتدا سیاست های مهربانانه جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس، را رد می کرد، یک سری اعتراضات را به منظور ایجاد اخلال در شهرهای بزرگ و کوچک سازمان دهی نموده است که شامل حضور صدها هزار تظاهرنماینده می گردد. او در کوشش برای ترویج نافرمانی مدنی و برگزاری تظاهرات به سوی کاخ باکینگهام و اعتراض به ملکه انگلیس است.

گفته می گردد ملکه انگلیس چاره ای نداشت غیر از این که درخواست جانسون را برای تعلیق مجلس بپذیرد زیرا نقش ملکه از سوی کنوانسیون دیکته می گردد.

در همین حال بسیاری از صاحب نظران در محافل سیاسی و رسانه ای تصمیم ملکه در تعلیق مجلس را اقدامی ضد دموکراسی و نادیده دریافت خواست نمایندگان مردم توصیف کردند و آن را لکه سیاهی در تاریخ دموکراسی انگلیس خوانده اند.

چسوم در تبادل نظر با تایمز اظهار داشت: این اعتراضات غیرقابل پیش بینی هستند. ما این تجمعات را سازمان دهی می کنیم و کاری که قرار است انجام گردد را هیچ کسی نمی تواند حدس بزند. ما در حال ترویج نافرمانی مدنی هستیم. این ممکن است به معنای مسدود کردن پل ها یا تظاهرات به سوی کاخ باکینگهام و اعتراض به ملکه باشد. ما مخالف برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) هستیم، اما این تظاهرات در حال متحد کردن مردم از همه طیف هاست.

او اضافه کرد: ما اخلال ایجاد خواهیم کرد و من برای این موضوع متأسفم. اما در مواجهه با آنچه که بوریس جانسون در حال برنامه ریزی برای آن است، ارزشش را دارد. پیغام ما به جانسون این است که اگر شما دموکراسی ما را سرقت کنید، ما خیابان ها را مسدود می کنیم.

در همین حال، قرار است امروز شنبه مخالفان تصمیم نخست وزیر انگلیس درباره تعلیق مجلس این کشور، ده ها تظاهرات در شهرهای مختلف برگزار نمایند.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 24 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 233

به "حمایت از جانسون، گریبان گیر ملکه انگلیس شد، علیه الیزابت تظاهرات می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از جانسون، گریبان گیر ملکه انگلیس شد، علیه الیزابت تظاهرات می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید