انگلیس برای کشف واکسن کرونا گروه ویژه تشکیل داد

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، وزیر تجارت انگلیس روز آدینه از تشکیل گروه ویژه برای سرعت بخشیدن به فرایند کشف واکسن کرونا (کووید-19) اطلاع داد.

انگلیس برای کشف واکسن کرونا گروه ویژه تشکیل داد

الوک شارما در کنفرانس خبری روزانه دولت اضافه نمود که گروه ویژه متشکل از نمایندگان دولت، صنایع، محققان، دانشگاهیان و نهادهای ناظر کوشش خواهند کرد تا هرچه سریع تر واکسن کرونا ساخته و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی گفت: امیدواریم به محض کسب موفقیت در این زمینه، برای ساخت میلیون ها واکسن آماده باشیم.

وزیر تجارت انگلیس همچنین از احداث و تجهیز اولین مرکز فراوری واکسن در دانشکده علوم و نوآوری آکسفورد اطلاع داد.

محققان انگلیسی از زمان شیوع کرونا، اقدامات مقدماتی برای ساخت واکسن این ویروس را شروع نموده اند.

چندی پیش دانشمندان دانشگاه آکسفورد ادعا کردند که در حال ساخت واکسنی هستند که تا پاییز امسال آماده خواهد شد.

سارا گیلبرت استاد واکسن شناسی دانشگاه آکسفورد انگلیس در همین زمینه به تایمز گفت، 80 درصد اطمینان دارد واکسنی که تیم او در حال ساختن است نتیجه خواهد داد. او قرار است دو هفته دیگر آن را روی نمونه انسان آزمایش کند.

این دانشمند انگلیسی اضافه نمود: اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، تا ماه سپتامبر (شهریور/مهر) واکسن جدید ساخته خواهد شد. او با این حال گفت که هیچکس در این زمینه نمی تواند تضمین دهد.

گیلبرت همچنین با بیان اینکه کار فراوری انبوه واکسن کووید-19 ممکن است ماه ها زمان ببرد، اضافه نمود: به وسیله رایزنی با دولت در کوشش هستیم پیش از نتایج نهایی، کار فراوری واکسن شروع گردد.

هم زمان دو غول داروسازی انگلیس و فرانسه برای ساخت و فراوری انبوه واکسن کووید-19 وارد مذاکره شده اند.

تایمز چندی پیش گزارش داد شرکت انگلیسی گلاکسواسمیت کلاین و فرانسوی سانوفی برای ساخت واکسن کووید-19 تیمی را تشکیل داده و امیدوارند که محصول فراوری شده را نیمه دوم امسال میلادی روی بدن انسان آزمایش نمایند.

اگر نتیجه آزمایش ها موفقیت آمیز باشد آنها از سال آینده میلادی وارد فاز فراوری انبوه و توزیع آن خواهند شد.

وزیر تجارت انگلیس روز آدینه گفت که دولت از کوشش محققان این کشور برای کشف و فراوری واکسن کرونا حمایت می نماید. او با بیان اینکه فراوری انبوه، دست کمی از ساخت واکسن ندارد اضافه نمود؛ دولت برای آن مقطع مشغول برنامه ریزی است.

از سویی، پارتیک والانس مشاور علمی و رئیس گروه ویژه دولت تصور مایوس نماینده ای را در مورد چشم انداز ساخت واکسن کرونا ارائه داد.

وی در کنفرانس خبری دولت اظهار کرد که فرآیند فراوری واکسن پیچیده و زمان بر است. والانس اضافه نمود: هر یک از پروژه ها به تنهایی شانس زیادی برای موفقیت ندارند و هرگز شرایطی پیش نخواهد آمد که بتوان ادعا کرد واکسن کرونا ساخته شده است.

او با اشاره به اهمیت ایمن بودن واکسن کرونا نیز یادآور شد؛ آزمایش های بالینی فرآیندی زمان بر است تا خطرات بالقوه واکسن تعیین گردد.

انگلیس که به گفته محققان روزهای اوج آمار ابتلا به کرونا را سپری می نماید تا به امروز 14 هزار و 576 مورد فوتی گزارش نموده است.

دولت لندن دیروز (پنجشنبه) مقررات منع رفت وآمد را به مدت 3 هفته دیگر تمدید کرد تا همه گیری این ویروس در کشور مهار گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 30 فروردین 1399 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 371

به "انگلیس برای کشف واکسن کرونا گروه ویژه تشکیل داد" امتیاز دهید

1 کاربر به "انگلیس برای کشف واکسن کرونا گروه ویژه تشکیل داد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس برای کشف واکسن کرونا گروه ویژه تشکیل داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید