خودداری آمریکا از استرداد همسر فراری دیپلمات آمریکایی خشم انگلیسی ها را برانگیخت

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، مخالفت آمریکا با استرداد همسر دیپلمات آمریکایی در پی قتل یک جوان انگلیسی در سانحه رانندگی برای محاکمه در داخل انگلیس خشم مردم و مقامات این کشور را برانگیخت.

خودداری آمریکا از استرداد همسر فراری دیپلمات آمریکایی خشم انگلیسی ها را برانگیخت

به گزارش، مخالفت آمریکا با لغو مصونیت سیاسی و استرداد آنا ساکولاس، همسر دیپلمات آمریکایی حاضر در انگلیس برای محاکمه او به جرم قتل یک جوان انگلیسی، خشم مردم و مقامات این کشور را برانگیخت.

مقامات پلیس انگلیس در نامه ای به سفارت آمریکا در لندن خواستار لغو مصونیت آنا ساکولاس، همسر دیپلمات آمریکایی شدند که در سانحه رانندگی باعث مرگ یک نوجوان انگلیسی شد. انگلیس خواستار بازگرداندن این زن آمریکایی و محاکمه او به عنوان مجرم است.

پلیس انگلیس خاطرنشان کرد که این زن آمریکایی در هنگام تصادف در خلاف جهت قانونی در حرکت بوده است. سخنگوی نخست وزیر انگلیس نیز از دولت آمریکا خواست تا با لغو مصونیت همسر این دیپلمات، اجازه بازگرداندن او به انگلیس و محاکمه شدن او را میسر سازند.

در ماه اوت هری دان، 19 ساله در نزدیکی پایگاه جاسوسی آمریکا در نورثامپتون شایر تصادف کرد و کشته شد.

او در حالی که سوار بر موتورسیکلت خود بود با خودروی همسر یک دیپلمات آمریکایی که از سمت اشتباه جاده در حال خارج شدن بود تصادف کرد. به رغم اقدام سریع برای انتقال او به بیمارستان، این جوان انگلیسی به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست داد.

مصونیت دیپلماتیک به این معنی است که امکان شکایت یا محاکمه نمایندگان سایر کشور ها در کشور میزبان وجود ندارد.

در پی فشار افکار عمومی و رسانه ای دومنیک راب، وزیر خارجه انگلیس با مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در این باره تلفنی گفت وگو کرد و خواستار استرداد عامل مرگ جوان انگلیسی و رسیدگی به پرونده این قتل شد، اما پمپئو درخواست لندن را رد کرد.

خشم انگلیسی ها از اقدام آمریکا موجب شد بوریس جانسون اعلام کند خود این موضوع را پیگیری خواهد نمود.

معترضان به این اقدام آمریکا می گویند ساکولاس از مصونیت دیپلماتیک سوء استفاده نموده و برای فرار از مجازات و مسئولیت از کشور متواری شده است و در نشانی قبلی خود در آمریکا نیز حضور ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 16 مهر 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 293

به "خودداری آمریکا از استرداد همسر فراری دیپلمات آمریکایی خشم انگلیسی ها را برانگیخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودداری آمریکا از استرداد همسر فراری دیپلمات آمریکایی خشم انگلیسی ها را برانگیخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید