درخواست واشنگتن از لندن برای بازپس گیری داعشی های انگلیسی

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، وزیر دفاع آمریکا در سفر به لندن از دولت انگلیس درخواست کرد برای جلوگیری از ظهور مجدد داعش در خاورمیانه، زندانیان داعشی دارای تابعیت بریتانیایی را تحویل بگیرد.

درخواست واشنگتن از لندن برای بازپس گیری داعشی های انگلیسی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا که در سفر به لندن به سر می برد به دولت انگلیس هشدار داد باقی ماندن داعشی های انگلیسی در عراق و سوریه، امنیت این منطقه را به خطر می اندازد.

به نوشته روزنامه گاردین، اسپر روز آدینه اعلام نمود حدود 2000 جنگجوی خارجی که اغلب اروپایی هستند در زندان های موقت شمال شرق سوریه نگهداری می شوند که این مسئله می تواند موجب افزایش به خطر افتادن امنیت شکننده این منطقه گردد.

اسپر گفت: این وضعیت غیرقابل دفاع است. این [وضع] تا چه زمان قرار است ادامه پیدا کند؟ نظر ما این است که آن ها باید بازگردانده شوند و به طور مناسب با آن ها برخورد گردد... در غیر این صورت خطری برای منطقه محسوب می شوند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز ماه گذشته تهدید کرد جنگویان داعشی را به کشورهایی که از آن ها آمده اند رها خواهیم کرد که آلمان، فرانسه و جاهای دیگر را شامل می گردد.

طبق تخمین ها حدود 250 تا 300 جنگجوی داعشی انگلیسی همچنان در سوریه هستند اما لندن تمایلی به بازگرداندن آن ها ندارد و شماری از آن ها نیز به کلی سلب تابعیت شده اند.

به طور کلی از زمان ظهور داعش تا شکست آن، حدود 850 بریتانیایی با سوریه و عراق به آن ملحق شدند. طبق تخمین ها، چیزی حدود یک سوم این افراد کشته شده اند، حدود یک سوم به بریتانیا بازگشته اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 24 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 234

به "درخواست واشنگتن از لندن برای بازپس گیری داعشی های انگلیسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست واشنگتن از لندن برای بازپس گیری داعشی های انگلیسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید