راه های مقابله با جانسون، احتمال برگزاری انتخابات در انگلیس

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از یورو نیوز، مخالفان دولت انگلیس برای متوقف کردن بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس، در زمان باقی مانده از فعالیت مجلس تا پیش از تاریخ برگزیت سه گزینه پیش رو خواهند داشت.

راه های مقابله با جانسون، احتمال برگزاری انتخابات در انگلیس

تیم بیل استاد علوم سیاسی دانشگاه کوئین مری لندن این سه گزینه را برای یورونیوز توضیح داده است. او می گوید مجلس به محض از سرگیری کار خود می تواند لایحه ای را تصویب کند که برابر آن دولت موظف خواهد شد اجرای اصل 50 را به تعویق بیندازد.

اصل 50 پیمان نامه اتحادیه اروپا مربوط به شرایط خروج کشورهای عضو از این اتحادیه است.

با توجه به این که نمایندگان هوادار بوریس جانسون در مجلس تنها با اختلاف یک کرسی اکثریت را در اختیار دارند، خطر آن هست که لایحه مزبور در صورت کنار کشیدن نمایندگان هوادار اتحادیه اروپا شکست بخورد.

مخالفان بوریس جانسون همچنین می توانند لایحه ای تصویب نمایند که بر اساس آن از نخست وزیر خواسته گردد تا با رد کل ماده 50، برگزیت را متوقف کند. اما احتمال این کار زیاد نیست چون این اقدام به زیان نمایندگان حزب کارگر در حوزه های انتخابیه هوادار برگزیت است.

به گفته تیم بیل، آخرین راهکار دادن رأی عدم اعتماد به بوریس جانسون است. اگر این اتفاق بیفتد، احتیاج به برگزاری انتخابات زودهنگام در بریتانیا گریزناپذیر خواهد بود.

جانسون قرار است در روزهای 17 و 18 اکتبر به بروکسل، پایتخت بلژیک و اتحادیه اروپا سفر کند. انتظار می رود که او از این سفر با توافقی در پیوند با برگزیت به کشورش بازگردد و آن را برای تصویب به مجلس بدهد.

به این ترتیب باز هم دو گزینه در خصوص برگزیت مطرح می گردد، یکی برگزیت بر پایه توافق تازه با اروپا و دیگری خروج بدون توافق در همان تاریخ 31 اکتبر.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 شهریور 1398 بروزرسانی: 21 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 231

به "راه های مقابله با جانسون، احتمال برگزاری انتخابات در انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های مقابله با جانسون، احتمال برگزاری انتخابات در انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید