روسیه: انگلیس و آمریکا مسئول تنش آفرینی در خلیج فارس هستند

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، سفارت روسیه در لندن طی بیانیه ای هشدار داد تشدید فشار آمریکا و انگلیس علیه ایران به افزایش تنش ها در خلیج فارس منجر خواهد شد.

روسیه: انگلیس و آمریکا مسئول تنش آفرینی در خلیج فارس هستند

در این بیانیه می خوانیم: اطمینان داریم تشدید فشار علیه ایران که از سوی آمریکا و با حمایت انگلیس و تحت عنوان مأموریت تضمین حق آزادی کشتیرانی انجام می گردد؛ فقط به تسهیل روند تشدید تنش ها در خلیج فارس منجر خواهد شد.

این بیانیه می افزاید: سال ها است که روسیه حامی اتخاذ رویکردی دیپلماتیک در مواجهه با بحران های جاری در منطقه است. بر این باوریم که این نتیجه منحصراً در قالب ایجاد نظام امنیت منطقه ای حاصل می گردد. در همین رابطه، مفهوم امنیت جمعی در خلیج فارس که در 2004 ارائه شد و با توجه به تحولات اخیر به روزرسانی شده است؛ می تواند مکانیزم مطلوبی باشد.

در ادامه این بیانیه می خوانیم: سند مذکور شامل روندی مرحله به مرحله مبتنی بر همکاری برابر همه قدرت های منطقه ای و دیگر طرفین دخیل در راستای عبور از درگیری های موجود از راه اتخاذ اقدامات اعتمادزا و کنترلی و در نهایت ایجاد مکانیزمی جامع از همکاری و امنیت جمعی در منطقه است.

روسیه همچنین برای طرح این موضوع با طرفین بین المللی ازجمله انگلیس ابراز آمادگی کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 194

به "روسیه: انگلیس و آمریکا مسئول تنش آفرینی در خلیج فارس هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: انگلیس و آمریکا مسئول تنش آفرینی در خلیج فارس هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید