سفارت روسیه: انگلیس و آمریکا اوضاع خلیج فارس را وخیم تر می نمایند

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، سفارت روسیه در لندن تأکید کرد، تلاشهای آمریکا برای اعمال فشار بر ایران که با حمایت انگلیس صورت می گیرد، ازجمله ایجاد ائتلاف مأموریت برای تامین کشتی رانی آزاد، باعث وخامت بیشتر اوضاع در خلیج فارس می گردد.

سفارت روسیه: انگلیس و آمریکا اوضاع خلیج فارس را وخیم تر می نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سفارت روسیه در لندن روز آدینه در بیانیه ای بیان کرد که کوشش های آمریکا و انگلیس برای اعمال فشار بر ایران، تنها منجر به وخامت بیشتر اوضاع در منطقه خلیج فارس می گردد.

در این بیانیه آمده است: ما بر این عقیده هستیم که کوشش های انجام شده از سوی آمریکا برای اعمال فشار هر چه بیشتر بر ایران که با حمایت کامل انگلیس، ازجمله به وسیله شکل گیری ائتلاف به اصطلاح مأموریت برای تامین کشتی رانی آزاد در منطقه صورت می گیرد، تنها باعث وخامت بیشتر اوضاع در منطقه خلیج فارس خواهد شد.

در بیانیه سفارت روسیه یادآوری شده است: این کشور سالهاست خواهان حل و فصل بحران های منطقه به وسیله راه های سیاسی و دیپلماتیک است. ما بر این عقیده هستیم که دسترسی به این هدف تنها با ایجاد یک سیستم امنیتی جمعی در منطقه ممکن خواهد بود و در همین رابطه نیز اخیراً دکترین امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس از طرف روسیه ارائه شده است. این سند حرکت تدریجی به سمت توسعه همکاری های برابر همه نیروهای سیاسی در منطقه و دیگر طرف های علاقه مند در جهت تقویت صلح و ثبات در منطقه را در نظر گرفته است.

سفارت روسیه در لندن اضافه کرد: چند روز قبل دیپلمات های روسی در نشستی در وزارت خارجه انگلیس مقامات لندن را با جزئیات دکترین جدید روسیه آشنا نموده و تاکید نموده اند که طرف روسی آمادگی آن را دارد تا این موضوع را با همه شرکای علاقه مند آنالیز نموده و گفت وگوها در این باره به وسیله کانال های رسمی و همچنین در محافل کارشناسی و سیاسی-اجتماعی دنبال گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مرداد 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 183

به "سفارت روسیه: انگلیس و آمریکا اوضاع خلیج فارس را وخیم تر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت روسیه: انگلیس و آمریکا اوضاع خلیج فارس را وخیم تر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید