شرکت ایتالیایی صادرات سلاح به عربستان سعودی و امارات را متوقف کرد

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، یک شرکت اسلحه سازی در ایتالیا اظهار داشت که به مدت 18 ماه صادرات سلاح به عربستان سعودی و امارات را متوقف خواهد نمود.

شرکت ایتالیایی صادرات سلاح به عربستان سعودی و امارات را متوقف کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شرکت اسلحه سازی Rwm Italia S.p.A که زیر مجموعه شرکت راین متال آلمان محسوب شده و در ایتالیا فعالیت می نماید، امروز (آدینه) اظهار داشت که در راستای اجرای قانون مجلس ایتالیا، صادرات سلاح به عربستان سعودی و امارات را قطع می نماید.

به نوشته پایگاه خبری الخلیج آنلاین، این شرکت که موشک های میان برد و دوربرد فراوری می نماید گفته است که به ارسال نامه ای به دیگر شرکت های ایتالیایی تصمیم خود مبنی بر توقف فروش سلاح به دو کشور مذکور که درگیر جنگ یمن هستند را به مدت 18 ماه اعلام نموده است.

شرکت Rwm تأکید نموده که است که به تصمیم مجلس و دولت ایتالیا برای تعلیق فروش سلاح به عربستان سعودی و ایتالیا احترام می گذارد. مجلس ایتالیا در 26 ژوئن گذشته (پنج تیر ماه) لایحه ممنوعیت فروش سلاح به دولت های ریاض و ابوظبی را از بیم استفاده این سلاح ها در جنگ یمن را تصویب کرد.

دولت آلمان نیز در فروردین گذشته اعلام نموده بود که ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی را به مدت شش ماه دیگر تمدید نموده است.

اما در انگلیس نیز علی رغم میل دولت این کشور، دادگاه تجدیدنظر لندن در 30 خرداد گذشته حکم به توقف صادرات سلاح به عربستان را داد و دولت نیز اعلام نموده است که به این حکم اعتراض می نماید اما تا آن موقع مجوز جدیدی را برای صادرات سلاح به عربستان صادر نخواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

با قتل جمال خاشقچی توجهات بین المللی به اقدامات محمد بن سلمان از جمله ادامه جنگ خونین یمن افزایش قابل توجهی یافته و گروههای حقوق بشری در بسیاری کشورها دولت های خود را برای قطع همکاری با ریاض در جنگ یمن تحت فشار قرار داده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 مرداد 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 145

به "شرکت ایتالیایی صادرات سلاح به عربستان سعودی و امارات را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت ایتالیایی صادرات سلاح به عربستان سعودی و امارات را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید