وزیر محیط زیست فرانسه استعفا کرد

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، وزیر فرانسوی در پی انتشار اخباری مبنی بر سوءاستفاده از اموال عمومی در جهت مصارف شخصی، از سمت خود استعفا داد.

وزیر محیط زیست فرانسه استعفا کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فرانسوا دو روژی وزیر محیط زیست فرانسه روز سه شنبه در بحبوحه جنجال ها در ارتباط با ریخت و پاش های اقتصادی اش از سمت خود استعفا داد.

بنابر گزارشخبرگزاری فرانسه، دو روژی دیروز سه شنبه در این مورد بیانیه ای صادر کرد با این مضمون: حملات و اتهامات رسانه ها که خانواده ام را هدف قرار داده است، من را ناچار می نماید که گام ضروری را بردارم... من استعفایم را امروز صبح به نخست وزیر تسلیم کردم.

وی پیشتر رئیس شورای ملی و وزیر انرژی و اکولوژی بوده است. در مطلبی که روز دهم جولای (19 تیرماه) در پایگاه اینترنتی مدیا پارت منتشر شد آمده است که دو روژی و همسرش با استفاده از منابع عمومی، زندگی اشرافی دارند و از دوستان برای پذیرایی در هتل دو لاسه که محل رسمی اقامت رئیس شورای ملی است، دعوت می نمایند.

این مقام فرانسوی اعلام نموده است که اقدام علیه مدیاپارت را پیگیری می نماید با این حال این پایگاه اینترنتی، استعفای وزیر محیط زیست را به عنوان پیروزی اطلاعات بر روابط عمومی تعبیر نموده است.

ادوی پلنل موسس مدیا پارت در گفت وگو با شبکه خبری فرانس24 گفت: شما یک سِمت را در اختیار ندارید تا به این وسیله از خودتان دفاع کنید. فرانسوا دو روژی باید از پیامدها خیلی سریع درس بگیرد. پول عمومی نباید برای اهداف شخصی مورد استفاده قرار گیرند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 تیر 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 113

به "وزیر محیط زیست فرانسه استعفا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر محیط زیست فرانسه استعفا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید