ژاپن به رزمایش انگلیس در اقیانوس هند ملحق شد

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، ژاپن با اعزام بزرگترین ناو جنگی حامل بالگرد خود به نام کاگا به سمت آبهای دریای جنوبی به رزمایش بزرگ نیروی دریایی انگلستان در اقیانوس هند ملحق شد.

ژاپن به رزمایش انگلیس در اقیانوس هند ملحق شد

به گزارش ایرنا شبکه خبری ان اچ کی ژاپن روز آدینه گزارش کرد این اتفاق در شرایطی می افتد که چین بشدت نسبت به انجام رزمایش کشورهای بیگانه و ژاپن در این منطقه حساسیت دارد و به آن اعتراض نموده است.

کنجی ساکاگوچی فرمانده نظامیان ژاپنی این ناو می گوید ما دارای اتحاد قوی نظامی با آمریکا و انگلستان هستیم و این رزمایش فرصتی برای تقویت مناسبات نظامی طرفین است.

او به دنبال اعزام این ناو تاکید نمود با این رزمایش فرصت بهتری به وجود آمده است تا ژاپن و انگلستان مناسبات قوی نظامی داشته باشند و رایزنی هایی درباره راه های تقویت روابط نظامی انجام دهند.

این رزمایش با حضور ناوشکن های آرگیل انگلستان و کاگا ژاپن و ناوشکن پشتیبانی اینازوما در منطقه ای که نفتکش ها در اقیانوس هند و دیگر کشتی های تجاری عبور می نمایند، برای پوشش امنیتی انجام می گردد بالگردهای ژاپنی هم برفراز منطقه رزمایش را زیر نظر می گیرند.

ناو آرگیل انگلستان زمانی که در ماه گذشته میلادی در جهت حرکت به سمت ویتنام وارد آبهای منطقه مورد منازعه دریای جنوبی شد، خشم چین را برانگیخت و این کشور به بریتانیا نسبت به حضور نظامی در دریای جنوبی هشدار داد.

چین به این اعتراضات و هشدارها به لندن بسنده نکرد و خیلی زود ناوها و بالگردهایش را به محل حضور ناو در دریای جنوبی رساند و خواهان خروج آن از منطقه شد.

گفته می گردد ناوشکن انگلیسی پس از عبور دوباره از آبهای دریای جنوبی در روزهای آینده که می تواند باعث خشم چین گردد، در آبهای اطراف ژاپن حضور می یابد تا بر روند تحریم های دریایی علیه کره شمالی نظارت داشته باشد.

منبع: انتخاب
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 19 آبان 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 337

به "ژاپن به رزمایش انگلیس در اقیانوس هند ملحق شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن به رزمایش انگلیس در اقیانوس هند ملحق شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید