احتمال تعلیق مجلس انگلیس و تحقق برگزیت قوت گرفت

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، ایرنا نوشت: رسانه های انگلیس روز چهارشنبه گزارش داد که نخست وزیر این کشور میخواهد تا پیش از مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مجلس را تعلیق کند تا قانون گذاران فرصت جلوگیری از برگزیت بی توافق را نداشته باشند.

احتمال تعلیق مجلس انگلیس و تحقق برگزیت قوت گرفت

بنابر گزارش این رسانه ها، بوریس جانسون میخواهد تا سخنرانی ملکه انگلیس برای گشایش مجلس را عقب بیاندازد و بدون مزاحمت نمایندگان، برگزیت را محقق سازد. 31 اکتبر (9 آبان) آخرین مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است و داونینگ استریت و بروکسل درباره چگونگی برگزیت به بن بست رسیده اند.

در حال حاضر هیچ نشانه ای از دست یابی به توافق میان طرفین وجود ندارد و حدس ها در باره تحقق برگزیت بی توافق بیش از پیش بالا گرفته است.

مایکل گوو معاون نخست وزیر و به اصطلاح برنامه ریز اصلی خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا اذعان دارد که دولت در این جهت حرکت می نماید.

هم زمان یک منبع دولت انگلیس به اسکای نیوز گفت: با تعلیق مجلس، نخست وزیر جدید قادر خواهد بود تا برگزیت را اجرا کند.

براساس گزارش های منتشره جانسون درصدد است تا مجلس را از 9 سپتامبر تا 14 اکتبر تعلیق کند. به این ترتیب قانون گذاران فرصت لازم برای تصویب لایحه مخالفت با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را نخواهند داشت.

جانسون که در پی ناکامی ترزا می برای تحقق برگزیت سکان دولت را برعهده گرفت اصرار دارد که به هرقیمتی انگلیس را 31 اکتبر از اتحادیه اروپا خارج خواهد نمود.این در حالی است که بیشتر قانون گذاران انگلیس مخالف خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا هستند.

چوکا اومانا نماینده حزب لیبرال دموکرات و از هواداران برگزاری همه پرسی مجدد خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، جانسون را یک دیکتاتور خواند و دامینیک گریو وزیر اسبق دادگستری و فیلیپ هاموند وزیر سابق دارایی انگلیس هم تصمیم جانسون برای تعلیق مجلس را گستاخانه خواندند.

یک سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس در واکنش به اظهارنظر نمایندگان مجلس گفت: دولت جدید است و نخست وزیر برنامه خروج از اتحادیه اروپا را طراحی می نماید.

با این حال ناظران بر این باورند که اگر جانسون برای تعلیق مجلس اصرار کند، دولت او مشروعیت خود را از دست داده و سقوط خواهد نمود.

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 17 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 224

به "احتمال تعلیق مجلس انگلیس و تحقق برگزیت قوت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تعلیق مجلس انگلیس و تحقق برگزیت قوت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید