بحران دیپلماتیک بر سر زباله؛ دیپلمات های فیلیپینی کانادا را ترک می نمایند

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، در پی عدم بازپس گیری زباله های ارسال شده به فیلیپین توسط کانادا، مانیل اعلام نمود دیپلمات هایش را از اوتاوا فرامی خواند.

بحران دیپلماتیک بر سر زباله؛ دیپلمات های فیلیپینی کانادا را ترک می نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، با ادامه تنش دیپلماتیک میان فیلیپین و کانادا بر سر 69 کانتینر زباله ای که یک شرکت کانادایی بر اساس قراردادی قدیمی به فیلیپین ارسال نموده، مانیل روز پنج شنبه بیان کرد دیپلمات هایش را از اتاوا فرامی خواند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، تئودور لوکسین وزیر امور خارجه فیلیپین روز پنج شنبه در حساب توئیتری خود نوشت: کاهش حضور دیپلماتیک خود در کانادا را تا زمانی که زباله هایش به آن جا منتقل گردد حفظ می کنیم.

لوکسین دیپلمات های فیلیپینی را نیز به خاطر عدم انجام اقدامات کافی برای حصول اطمینان از این که کانادا این زباله ها را پس می گیرد، مورد سرزنش قرار داد.

توییت اخیر لوکسین در پی رد شدن مهلت فیلیپین به کانادا برای بازگرداندن این زباله ها تا تاریخ 15 ماه می میلادی منتشر شد. ماه گذشته رودریگو دوترته کانادا را به جنگ تهدید کرد و گفت شخصاً کانتینرها را تا رسیدن به کانادا، در دریا همراهی می نماید.

دوترته همچنین تهدید نموده بود زباله ها را در مقابل سفارت کانادا در مانیل خواهد ریخت.

کانادا می گوید این زباله ها که بین سال های 2013 و 2014 به مانیل منتقل شدند، طی معامله ای با یک شرکت خصوصی اجرا شده و دولت کانادا مسئولیتی در قبال آن ندارد. با این حال قرار بر این شد که کانادا این زباله ها را پس بگیرد و روال انتقال آن ها در حال طی شدن بود.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا پیش تر در این باره گفت: به شدت درگیر یافتن راهکار است.

روی این کانتینرها برچسب پلاستیک قابل بازیافت خورده بود اما درون آن ها پر از پوشک و روزنامه و بطری آب بود.

امروزه مسئله جهانی زباله به چالشی فزاینده تبدیل شده است. در سال های گذشته کشورهای درحال توسعه پسماند های قابل بازیافت را به منظور عمل آوری و استفاده مجدد خریداری می کردند اما این روند رو به تغییر است.

سال گذشته میلادی، چین برای جلوگیری از آسیب به محیط زیست، ورود زباله خارجی را ممنوع نمود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 32

به "بحران دیپلماتیک بر سر زباله؛ دیپلمات های فیلیپینی کانادا را ترک می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران دیپلماتیک بر سر زباله؛ دیپلمات های فیلیپینی کانادا را ترک می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید