دوترته تهدید کرد چندین تُن زباله به کانادا می فرستد!

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، در بحبوحه افزایش تنش ها میان مانیل و اتاوا، رئیس جمهور اندونزی تهدید کرد چندین تُن زباله به کانادا خواهد فرستاد.

دوترته تهدید کرد چندین تُن زباله به کانادا می فرستد!

به گزارش، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در بحبوحه افزایش تنش ها میان مانیل و اتاوا، رودریگو دوترته، رئیس جمهور اندونزی، تهدید کرد چندین تُن زباله به کانادا خواهد فرستاد.

ماجرا از این قرار است که کانادا در فاصله سال های 2013 و 2014 میلادی 103 کانتینر حاوی آشغال به اندونزی فرستاده است. در حالی که بر روی کانتینر ها نوشته شده بود: مواد قابل بازیافت. روابط میان دو کشور از آن موقع به تیرگی گراییده است. اتاوا می گوید این اتفاق عمدی نبوده، اما تاکنون برای حل معضل به وجود آمده نیز اقدامی ننموده و زباله ها را به کانادا بازنگردانده است و تنها وعده داده چنین اشتباهی دوباره روی نخواهد داد.

بی توجهی مقامات کانادایی به این موضوع باعث شد تا دوترته تهدید کند همه این آشغال ها را به این کشور بازگرداند. رئیس جمهور اندونزی پیش تر نیز تهدید نموده بود در صورتی که این مسئله حل و فصل نشود، با کانادا وارد جنگ خواهد شد.

سخنگوی دوترته در واکنش به این تهدید وی، اظهار داشت رئیس جمهور اندونزی از اینکه اتاوا در این باره اقدامی نمی کند عصبانی است، اما اطمینان خاطر داد اظهارات دوترته تنها از روی عصبانیت بوده است و او قصد شروع جنگ با کانادا را ندارد.

از سوی دیگر، یک کارشناس اندونزیایی الاصلِ متولد کانادا در مصاحبه با شبکه آمریکایی فاکس نیوز، سیاست اتاوا در قبال این معضل را به باد انتقاد و سخره گرفت و اظهار کرد کانادا برای حل مسائل تغییرات اقلیمی خود به رها کردن زباله های خود در سرزمین های بسیار دور از این کشور روی آورده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 16

به "دوترته تهدید کرد چندین تُن زباله به کانادا می فرستد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوترته تهدید کرد چندین تُن زباله به کانادا می فرستد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید