هک گسترده کارت های اعتباری دانشجویان در امریکا و کانادا

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از زددی نت، کدهای یادشده در 201 فروشگاه آنلاین مورد استفاده دانشجویان شناسایی شده اند. این فروشگاه ها مورد استفاده 176 کالج و دانشگاه در امریکا و 21 کالج و دانشگاه در کانادا بوده اند.

هک گسترده کارت های اعتباری دانشجویان در امریکا و کانادا

بر اساس آنالیز های مؤسسه امنیتی ترندمیکرو، کدهای مخرب یادشده برای ذخیره سازی اطلاعات کارت های اعتباری مورد استفاده قرار گرفته اند و سپس این اطلاعات بر روی سرورهای هکرها ذخیره شده اند و به شبکه های زیرزمینی جنایتکار و متخلف فروخته شده اند.

این حمله اولین بار در تاریخ 14 آوریل شناسایی شده و هدف آن شرکت پریسم آر بی اس بوده که طراح پلتفورم تجارت الکترونیک پریسم وب محسوب می گردد. صدها دانشگاه در آمریکای شمالی از این پلتفورم برای ارائه خدمات فروش کالا به دانشجویان استفاده می نمایند.

امنیت پایین پلتفورم یادشده به هکرها امکان داده تا یک فایل جاوا اسکریپت را در درون آن بگنجانند. این فایل در ظاهر مشابه با داده های خدمات گوگل انالیتیکس بوده که برای تحلیل عملکرد سایت های مختلف به کار می رود. فایل مذکور تا 26 آوریل فعال بوده تا در این زمین ترندمیکرو آن را شناسایی کرد.

پریسم آر بی اس با صدور بیانیه ای این خبر را تأیید نموده و افزوده که در این زمینه به دانشجویان آسیب دیده اطلاع رسانی نموده و در حال همکاری با سازمان های امنیتی برای شناسایی هکرها است. از جمله دیگر پلتفورم های تجارت الکترونیک مورد سواستفاده هکرها می توان به OpenCart، OSCommerce، WooCommerce و Shopify اشاره نمود.

هنوز تعیین نیست چند دانشجو به دنبال این حمله هکری آسیب دیده اند. اما با توجه به تحصیل میلیونها دانشجو در دانشگاه های آمریکا و کانادا می توان حدس زد، تعداد این افراد بسیار بالا باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 23

به "هک گسترده کارت های اعتباری دانشجویان در امریکا و کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هک گسترده کارت های اعتباری دانشجویان در امریکا و کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید