واکنش فرانسه به سخنان ترامپ درباره ایران؛ پاریس مستقل است

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، وزیر امور خارجه فرانسه در واکنش به سخنان ترامپ در خصوص ایران گفت: ابراز مواضع سیاسی از سوی پاریس، مستقلانه و با توجه به علاقه و تعهد فرانسه به صلح و امنیت در منطقه و کوشش برای جلوگیری از تشدید تنش ها در غرب آسیاست

واکنش فرانسه به سخنان ترامپ درباره ایران؛ پاریس مستقل است

وزیر امور خارجه فرانسه در واکنش به سخنان ترامپ در خصوص ایران، گفت: ابراز مواضع سیاسی از سوی پاریس، مستقلانه و با توجه به علاقه و تعهد فرانسه به صلح و امنیت در منطقه و کوشش برای جلوگیری از تشدید تنش ها در غرب آسیاست.

به گزارش ایرنا، تارنمای کانال خبری فرانسه (La Chaîne Info) با اعلام این خبر، گزارش داد: علاوه بر ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه، وزارت خارجه فرانسه نیز در قالب بیانیه ای به سخنان ترامپ واکنش نشان داد و تأکید کرد؛ تعهد پاریس برای کاهش تنش ها به هیچ مجوزی احتیاج ندارد.

این بیانیه افزود: فرانسه به توافق وین (برجام) که مانعی در مقابل اشاعه هسته ای بوده، پایبند و همانند دیگر اعضای این توافق به جز آمریکا، به امضای خود احترام می گذارد. ابتکارهای سیاسی با هدف یافتن شرایطی برای گفت وگو، در پاسخ به وخیم تر شدن اوضاع لازم است. این، دلیل آن چیزی است که امانوئل مکرون رئیس جمهوری با شفافیت کامل با دیگر شرکا که اول و مهمتر از همه امضا نمایندگان اروپایی بوده اند، در حال اجرا آن است.

دونالد ترامپ در تازه ترین توییت خود مدعی شد که ایران به شکل جدی دچار مشکل مالی شده است. آنها برای مذاکره با آمریکا بی تابی می نمایند، اما دارند نشانه های ضد و نقیضی به افرادی که ادعای نمایندگی ما را دارند، از جمله مکرون رئیس جمهوری فرانسه می دهند.

ترامپ در این توئیت نوشت: میدانم که مکرون نیت خوبی دارد؛ مثل بقیه، ولی هیچ کس از طرف واشنگتن حرف نمی زند؛ جز خود آمریکا. هیچ کس به هیچ شکل و نوعی حق نمایندگی از طرف ما را ندارد.

کانال خبری (La Chaîne Info) افزود: ماکرون همچنان از توافق هسته ای دفاع می نماید و مرتباً با همتای ایرانی خود گفت وگو می نماید و به عنوان واسطه بین ذینفعان مختلف عمل می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 16 شهریور 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 169

به "واکنش فرانسه به سخنان ترامپ درباره ایران؛ پاریس مستقل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش فرانسه به سخنان ترامپ درباره ایران؛ پاریس مستقل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید