پیروزی در انتخابات یونان سرآغاز تغییرات لازم در اروپاست

به گزارش آژانس مسافرتی سفرهای اَدِلیا، خبرنگاران: رهبر حزب چپگرای سیریزای یونان در آستانه انتخابات سراسری این کشور تاکید نمود که پیروزی حزب وی در انتخابات می تواند آغازی برای تغییر لازم در اروپا باشد.

پیروزی در انتخابات یونان سرآغاز تغییرات لازم در اروپاست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، آلکسیس تسیپراس رهبر حزب سیریزا در سخنانی در شهر آتن پایتخت یونان در آستانه انتخابات سراسری 25 ژانویه توضیح داد که تغییر لازم در اروپا از اینجا یعنی یونان شروع خواهد شد و پیروزی حزبش در انتخابات یونان می تواند سرشروعی برای تغییر ضروری در اروپا باشد.

وی بار دیگر بر این مساله تاکید نمود که اگر حزب سیریزا در انتخابات به پیروزی برسد اجرای سیاست های ریاضتی را متوقف خواهد نمود.

رهبر حزب چپگرای سیریزای یونان همچنین به اسپانیا اشاره نمود که حزب چپگرای پودموس نیز در نظرسنجی ها پیشتاز است و می تواند در انتخاباتی که اواخر سال جاری برگزار خواهد شد به پیروزی برسد. وی همچنین از احتمال پیروزی چپگراها در انتخابات ایرلند خبر داده است.

تسیپراس اضافه نمود: وی می خواهد تا یونان را به الگویی برای ترقی خواهی و پیشرفت در اروپا تبدیل کند. وی پیش از این نیز بر لزوم ایجاد تغییر در سیاست های ریاضتی تحمیل شده از سوی وام دهندگان بین المللی بر یونان تاکید نموده بود.

مجلس یونان در سومین دور رای گیری نتوانست رئیس جمهور این کشور را انتخاب کند و این مساله منجر به انحلال مجلس شده است. آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان اعلام نموده است که انتخابات زودرس 25 ژانویه برگزار خواهد شد.بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته حزب مخالف سیریزا می تواند برنده انتخابات سراسری یونان گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 3 مهر 1398 گردآورنده: adeliasafar.com شناسه مطلب: 258

به "پیروزی در انتخابات یونان سرآغاز تغییرات لازم در اروپاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی در انتخابات یونان سرآغاز تغییرات لازم در اروپاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید